بازاریابی شبکهای یک مدل کسبوکار با 70 سال قدمت است. تصورات نادرست بسیاری در مورد این نوع از بازاریابی وجود دارد که آن را یک کسبوکار بیاهمیت و یا عدهای از فروشندگان حریص تعریف میکنند.
اما اگر این نگرشها و تصورات غلط قدیمی را کنار بگذاریم، بازاریابی شبکهای یک روش مناسب برای شروع یک کسبوکار پارهوقت است و اولین قدم برای موفقیت در این راه، تشخیص حقیقت آن از تصورات نادرستی است که درمورد آن وجود دارد. در ادامهی این مقاله چند مورد از تصورات اشتباهی که در مورد این بازاریابی رایج شده است و دلایل نادرستی آنها بیان میشود.
تصور نادرست 1: بازاریابی شبکهای یک طرح هرمی غیرقانونی است.
حقیقت: بازاریابی شبکهای کاملا متفاوت از شرکتهای هرمی است. شرکتهای هرمی به این صورت کار میکنند که افراد با پرداخت مقداری پول عضو شرکتی میشوند تا در آینده با به عضویت در آوردن چند نفر دیگر و رشد زیرمجموعه مشتریان به چند برابر حق عضویت دست پیدا کنند. آنها محصولی را نمیفروشند، پولهای افراد را جمع میکنند و البته با آن کاری انجام نمیدهند، اما بازاریابی شبکهای به تولید کمک میکند و باعث پیشرفت اقتصادی جامعه میشود.
ادامه دارد ...