تصور نادرست 2: تنها شخصی که در راس قرار دارد، پول بهدست خواهد آورد.
حقیقت: در شرکتهای بازاریابی شبکهای خوب، درآمد وابسته به تلاش است و هیچ ارتباطی با موقعیت ندارد. اعضا بدون در نظرگرفتن موقعیتشان هر اندازه که تلاش کنند درآمد بهدست خواهند آورد.
تصور نادرست 3: در نهایت اشباع صورت میگیرد.
حقیقت: اشباع به مرحلهای گفته میشود که بازاریابی شبکهای کل جامعه را فرا بگیرد و بازاریابان دیگر نتوانند مشتری پیدا کنند و این روند را ادامه دهند. اگر چنین اتفاقی بیفتد بسیاری از فعالان که در سطح پائین قرار دارند ضرر خواهند کرد. اما در حقیقت اشباع در بازاریابی شبکهای غیرممکن است زیرا تعداد انسانها نامتناهی است و هر روز افراد جدیدی متولد میشوند در نتیجه بازاریابان خواهند توانست افراد جدیدی را به مجموعه اضافه کنند. Tim Sales بازاریاب شبکهای در zig ziglar استدلال جالبی ارائه کرده است. او میگوید: ” آیا شما میدانید چه تعداد از افراد یخچال ندارند؟ نه؟ آیا این بدین معنی است که جنرال الکتریک فروش یخچال را متوقف کند؟”.
ادامه دارد ...
@IranNetwork